Köpvillkor Stights.se

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på [email protected]. Vårt juridiska namn är: Stights AB, organisationsnummer 559123-0536, adress Kornvivelvägen 8, 444 46 Stenungsund, Sverige.

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när stights.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av stights.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Stights.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och stights.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Stights.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Gratis frakt vid beställning inom Sverige. Retursedel mejlas vid eventuella returer/reklamationer

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura (endast inom Sverige)

Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: https://www.klarna.com/se. 
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Klarna faktura

4.2 Kortbetalning

Vi använder Klarna för säkra kortbetalningar.
 Läs mer om Klarna här: https://www.klarna.com/se.

4.3 Direktbetalning via internetbank

Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: https://www.klarna.com/se

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 13.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL till utlämningsställe.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Stights.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till [email protected]

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder stights.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post på [email protected] innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post [email protected]). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).   

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund. 

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information som titta gärna på vår privacy policy eller kontakta oss på [email protected]

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr

Då kommer du till:
”European Commission official website The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

Vill du beställa mot faktura så måste vår sammarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Klarna sköter kortbetalningar via oss.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

 Här kommer en mer detaljerad beskrivning.

VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.

WOOCOMMERCE

Vi använder ett system för vår webshop som heter Woocommerce. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.stights.se så gör du det i Woocommerce. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Woocommerce som vi har tillgång till. Woocommerce förvarar informationen åt oss. 

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till. 

Det är från Woocommerse du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Woocommerce. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:”170918: Kund vill byta till storlek L istället för XL. Skickar nya idag med returpåse.”

Har kan vi också spara och lägga in mailkonversationer koppade till beställning och byten.

Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen.

KLARNA

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare få information om ditt köp. Klarna har ett system där orderns innehåll syns så det kan se ut så här:”850.s_3 Evolve-M strl L – 1 st 899 totalt 899 kr”Har du frågor kring hur Klarna behandlar din information måste du kontakta betalningsförmedlaren.

DINA KUNDMAIL

När du mailar till [email protected]. raderar vi normalt sett inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i Woocommerce.

DATASKYDDSANSVARIG HOS STIGHTS.SE?

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbear information.  Vill du ha kontakt så maila [email protected]

HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.

VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles och Facebooks tjänster ”Google Analytics”, ”Google Remarketing”, ”Facebook Pixel”. Även dessa tjänster använder Cookies.

INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Den information vi sparas finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

. Så nu hoppas jag att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla dina Fotbollstights av oss 🙂